0747-818-901
Studiu de caz – Cartofii

Studiu de caz – Cartofii

Cartoful este una dintre cele mai populare legume la momentul actual. Este prezent în alimentaţia noastră încă din primii ani de viaţă.

Dintotdeauna au existat mituri despre efectele cartofilor asupra corpului nostru. Se consideră că nu ar trebui să introducem cartofii în diete, din cauza conţinutului ridicat de amidon care ar putea influenţa negativ greutatea noastră corporală.

Din fericire, există cercetători care au dezvăluit adevărul din spatele cartofilor: atât celor albi, cât şi celor dulci.

CARTOFII ALBI:

Au fost catalogați pe nedrept în ultimii ani ca făcând parte din categoria alimentelor care ar trebui evitate în timpul unei perioade de slăbire și chiar că pot fi o cauză a diabetului de tip 2. Asta pentru că nu au fost luate în calcul metodele de preparare. 

Un studiu publicat în 2013 în “Oxford University Press” răstoarnă această concepție. Conform studiului,  cartofii albi sunt de fapt o sursă de carbohidrați de calitate. Aceștia dețin un conținut mai ridicat de potasiu decât bananele și un conținut de carbohidrați mai scăzut decât orezul. Cartofii sunt de asemenea bogați în fibre.

Trebuie evitată ca metodă de preparare prăjirea acestora și refolosirea uleiului.

  • Titlu studiu de caz: „White Potatoes, Human Health, and Dietary Guidance”
  • Autor: King, Janet C.; Slavin, Joanne L.
  • Publication: Advances in Nutrition
  • Editura: Oxford University Press
  • Data: 2013-05-06

CARTOFII DULCI:

Din punctul de vedere al macronutrienţilor, cartofii dulci sunt foarte asemănători cu cei albi, iar diferența dintre aceștia constă în cantitatea de vitamine și minerale. Cartofii dulci sunt o sursă importantă de beta-caroten și de vitamina C, dar concentrația acestora scade dacă aceștia sunt gătiți pentru o durată îndelungată de timp.

  • Titlu studiu de caz: „Nutrițional and physical properties of organic Beauregard sweet potato as influenced by broiler litter application rate”
  • Autor: Peter N. Gichuhi, Kokoasse Kopomblekou-A, Adelia C. Bovell-Benjamin
  • Data: 09-04-2014

Comparaţie:

Ambele tipuri de cartofi sunt surse bune de potasiu, magneziu și mangan. Cartofii dulci au o concentrație mai mare de amidon decât cei albi.

De asemenea, cartofii dulci pot avea un efect anti-inflamator datorită conținutului de beta-caroten. Cartofii albi au un conținut mai mare de carbohidrați, dar nu este o cantitate importantă.

Cel mai bine este să introducem ambele tipuri de cartofi în alimentația noastră pentru o dietă echilibrată.

Pentru mai multe sfaturi despre nutriţie sau sport mă găseşti online pe site-ul meu oficial sau în persoană la Spice Fitness, în Alba Iulia.

Adaugă comentariu

Adresa dvs de email nu va fi publicată! Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii